wie zijn wij.
sponsors.
contact.
Stichting Das & Vecht

Vanuit een enthousiaste groep vrijwilligers is in 2008 een platform opgericht met als doel,
informatie over de Das in het Vechtdal te bundelen.
Vervolgens is in 2011 het platform omgezet naar een stichting met de naam: Stichting Das & Vecht.
Kort daarna is het werk van de Stichting uitgebreid met Boommarter en Otter als aandacht-soorten.
De stichting is een samenwerking tussen vrijwilligers en terrein-beherende organisaties.
Inmiddels bestaat de groep uit ruim 30 enthousiaste vrijwilligers, waarbij Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten,
Landschap Overijssel en particulieren zich hebben aangesloten.

De stichting heeft als doel:
* door middel van inventarisatie en monitoring een beeld verkrijgen van de verschillende marter-populaties.

* door bescherming, het verkrijgen en behouden van gezonde en levensvatbare marter-populaties.

Het werkgebied van Stichting Das en Vecht is het Overijsselse Vechtdal (gebied tussen Coevorden en Zwolle).

werkgroepen van stichting Das & Vecht

Das-werkgroep,   klik hier meer informatie

Boommarter-werkgroep, klik hier voor meer informatie

Otter-werkgroep, klik hier voor meer informatie